Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnstrom, Kris
InstitutionNational Clearinghouse for Bilingual Education, Washington, DC.
TitelAcademic Achievement for Secondary Language Minority Students: Standards, Measures, and Promising Practices.
Quelle(1997), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Standards; College Faculty; English (Second Language); Evaluation Criteria; Evaluation Methods; High Schools; Language Arts; Language Minorities; Language Proficiency; Limited English Speaking; Literacy; Mathematics Instruction; Science Instruction; Secondary Education; Social Studies; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Team Teaching
AbstractThis study investigated what is known about content area instruction for linguistically and culturally diverse learners (LCDLs) in mainstream social studies, mathematics, science, and language arts classes. A review of recent literature looked at three major areas: (1) the theory and practice of standards for this group; (2) theory and practice of measures of achievement, proficiency, and/or academic literacy; and (3) promising practices in content area instruction. The study also included interviews with university education faculty to determine current issues and effective practices within the various subject areas, and site visits to a suburban high school that had implemented a team approach to working with language minority students in mainstream classrooms. Some classroom observations are presented as vignettes. Contains 52 references. (MSE)
Anmerkungenhttp://www.ncbe.gwu.edu/ncbepubs
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: